200.000ste Outlander PHEV
Het succes van de Mitsubishi Outlander PHEV wordt onverminderd voortgezet. Een jaar na de levering van het 100.000ste exemplaar in Europa is opnieuw een mijlpaal bereikt, ditmaal met de wereldwijde verkoop van de 200.000ste Outlander PHEV sinds de introductie in 2013.
De Outlander PHEV is het techno-vlaggenschip van Mitsubishi Motors Corporation (MMC). ’s Werelds eerste plug-in hybride SUV bewijst de toenemende vraag naar geëlektrificeerde voertuigen in een auto-industrie die aan ingrijpende veranderingen onderhevig is.
Na de marktintroductie in Japan in 2013 werd de verkoop stapsgewijs uitgerold naar vijftig landen. Sinds december 2018* is de Outlander PHEV officieel de bestverkochte plug-in hybride ter wereld, terwijl de SUV de afgelopen vier jaar (2015-2018) onafgebroken de populairste plug-in hybride in Europa was. Het succes onderstreept het technologisch vooruitstrevende karakter en de continue verbetering van de Outlander PHEV.
Prijswinnende combinatie
De Outlander PHEV is ontwikkeld op basis van een volledig elektrisch voertuig. Hij heeft een unieke architectuur met een elektromotor op de vooras, een elektromotor op de achteras en zonder versnellingsbak.
De plug-in hybride SUV is in de afgelopen zes jaar meermaals onderscheiden. Recentelijk won het model de ‘2019 Best Plug-in Vehicle Award’ bij de verkiezing van het Britse Company Car en Van Magazine, terwijl de Outlander PHEV door het Amerikaanse Green Car Journal werd uitgeroepen tot ‘2019 Green SUV of the Year’.
Ook in thuisland Japan ontving de SUV lovende kritieken en won het de ‘2013-2014 Japan Car of the Year Innovation Category Award’ en de ‘2014 RJC Technology of the Year Award’.
Modeljaar 2019
De nieuwste 2019-versie van de Mitsubishi Outlander PHEV** laat volgens de WLTP een gemiddeld brandstofverbruik en CO2-uitstoot van 2,0 l/100 km en 46 g/km noteren, terwijl de emissievrije, volledig elektrische actieradius is vastgesteld op 45 km (WLTP).
Andere noviteiten zijn de nieuw ontwikkelde, uiterst efficiënte 2,4-liter benzinemotor, de 15% verhoogde batterijcapaciteit, het 10% verhoogde batterijvermogen en het 17% toegenomen vermogen van de achterste elektromotor. De krachtigere én efficiëntere prestaties gaan bovendien gepaard met een verbeterde rijdynamiek en de nieuwe rijmodi Sport en Snow.